Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 9 mars 2016

En slaskig onsdag


Onsdag mitt i veckan och allt är som det ska vara.
Jobbtrött, huvudvärk, slaskföre och annars mest på topp.
Men som en uttryckte sej i dag "vi måste hänga fast vid allt smått, snart är våren här" Så rätt hon hade, det gäller att ta vara på alla ljusglimtar som en dag kan medföra, trots att det känns som tyngdlagen är extra hård mot en vissa dagar.
Går jag i tankarna igenom dagen så har jag skrattat många gånger,både med familj och arbetskamrater och det är inte illa det. Ett förlösande skratt kan rädda en annars skunkig dag.
Nej det är nog mest kvällströttheten som sitter i mej nu, och kanske vädret har en bidragande orsak. Var ute med hunden och blöta flingor föll. Gjorde både folk och fä blöta och eländiga. Men nu har jag fått mej en kopp gott "Arvidas kaffi" och genast känns det bättre. På det tar jag en lugn kväll och ska försöka komma mej i säng tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar