Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 12 mars 2016

Festlördag


Har redan nått lördag eftermiddag och jag sitter och smågäspar.
Frisk luft och kaffe borde hjälpa upp det hela. Trots slöheten har jag hunnit med en del redan i dag. Började med att åka in till byn för att träffa farmor en timme. Vill ju bli så att när man väl kommer hem om kvällen orkar man inte ta sej ut igen, så nu tog jag tag i det från morgon.
Senare hade jag en träff på en bensinstationsparkering med en Merabsmedlem och hennes äkta hälft. Fick mina krukor som jag drejade hemma hos dem i januari. Hon hade gjort slutfinishen med putsning glasering och bränning och det var verkligen spännande att packa upp dem här hemma.


Jag är riktigt nöjda med dem och de är lite småsöta i sin vindhet och enkelhet. Så roligt med saker man själv varit med och tillverkat.


Efter några timmar ska vi på födelsedagsfest. En svägerska firar sina 40 år med närmsta släkten.
Efter det, på sentimmarna ska jag plocka fram nyinköpta dukar, de största hittills, färg och penslar. Nu är jag sugen på nåt riktigt abstrakt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar