Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 7 mars 2016

Tick tack


Knasigt vad tiden och klockan går.
Riktigt de senaste veckorna har jag börjat känna av hur tiden rusar, och då menar jag verkligen rusar.
Tyvärr är det väl så att tiden alltid går i samma takt men vartefter åren går så upplevs den känslan att nu rusar det på alldeles otroligt. När man var yngre fick man ofta höra att "vänta bara tills du blir äldre, då går åren mycket fortare" Tror jag är där nu.
På tal om att bli äldre så har jag varit med mina kroppsliga besvär till massörskan i dag. Ännu har hon inte tagit in något vedträ att bita i. Dock konstaterade hon att jag höll andan ibland och det var kanske bra för hade jag andast pikulite så hade jag skrikit på samma gång. Om jag är blå kring höfterna i morgon så behöver jag inte undra varifrån jag fått det.
Här hemma ikväll kan man inte säga att jag förtagit mej men i varje fall har jag städat lite lådor och hyllor och vädrat dammvippan. Så att.
Men så börjar denna veckas måndag ha gått. Inte klokt vad tiden går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar