Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 27 mars 2016

Påskdagen


Påskdagen fortsatte med strålande sol och friska vindar.
Underbart vårväder som man bara måste ut i.


Zeb trivs i skog och mark men är glad åt alla små snöfläckar han ännu hittar och lägger sej ner på dem. I dag var vi så gott som hemma när han kom på att lägga sej i en snöhop och vägrade gå ett steg längre. Till sist fick jag övertalad honom att precis likadana snöhopar finns hemma också och har reste sej motvilligt.
På eftermiddagen bjöd mamma hela gänget på mat och det var tjockt runt matbordet. Roligt att träffas alla så där ibland när tiden annars inte vill räcka till. Syskonbarnen kan jag sakna ibland och det kändes fint i dag att få sitta med den minsta i famnen och höra om hennes påskande igår. Fina påskkort fick jag av båda flickorna.
Nu, filmtajm.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar