Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 5 februari 2017

Beredd på det mesta


Här i huset ska man vara beredd på det mesta.
Drog mej länge under täcket på lördagsmorgon efter att ha känt mej smått slutkörd efter veckan. Sen sitter vi vid köksbordet i all sköns ro och dricker morgonkaffet. Plötsligt säger gubben "om man sku fa ti Tammerfors på hocki i da...
Sama he säger jag, ja kombär me. Smått förvånad ser han på mej och så är det bestämt.
Nu blir det bråttom. Två timmar tills tåget far och biljetter ska bokas och resesällskap efterlyses. Mamma och Hasse är inte sen att haka på.


Två timmar på tåg och så stiger vi av i Tammerfors.
Hungern gör sej påmind och vi travar iväg mot Finlaysons gamla fabriksbyggnader och restaurang Plevna. Där blir det köttbullar och pepparbroiler och deras eget bryggda öl.
Vi rullar ut igen mätta och belåtna i ett småslaskigt väder och tar oss till Stockmanns för att fixa hockeybiljetter och allmänt fördriva lite tid.


Småningom hoppar vi på buss ut till Hakametsä ishall ihopfösta som boskapsdjur.
Fast jag inte hejar eller är särskilt intresserad av varken Sport eller Tappara så blir man nog lite när man är på plats och ställe. När Sport gjorde mål brölade mamma och jag i kapp och några Tappara fan tittade sketet på oss. Sorgligt nog kunde vi inte se hela matchen för att säkert hinna in till järnvägsstationen och vårt tåg, men vi följde med på nätet och kunde glädjas åt att "vårt" Sport vann på straffar.
22.00 hoppade vi av tåget i Bennäs igen. Så kan en lördag se ut hos oss. Alldeles oplanerad och ogenomtänkt. Men livet är för kort för att slösas bort och vi fick en innehållsrik lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar