Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 25 februari 2017

Så fantastiskt


Efter all snö som kommit de senaste dagarna blev vi i dag rikligt belönad med sol från en klarblå himmel. Zeb och jag var ute från morgon och lekte i den puderlätta snön. Han fick springa fritt och var så yr och glad. Pigg i sina slitna ben verkade han också och det är alltid en glädje för en orolig matte. Medan Zeb undersökte allt som gömt sej under snön stod jag med näsan mot solen och som alltid såna här dagar går tankarna till Lappland och den underbara fjällvärld som vi flera år njutit av.
Sent på eftermiddagen besökte jag farmor och satt en stund med henne, hon hade väntat att nån skulle komma på besök så det var ju bra att jag kom mej i väg.
Nu har vi eld i spisen och väntar på den perfekta glöden. I kväll ska det grillas korv.


Och om det här varit en helt fantastisk dag så blev också fredagskvällen lyckad. Revykavalkaden var helt suverän och vi fick många goda skratt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar