Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 3 februari 2017

Fredagsgott


Tänka sej, det blev fredag också den här veckan. Det skulle man inte trott i måndags.
Nåväl, har man inte de roligaste arbetsuppgifter så har jag åtminstone de roligaste arbetskamrater.
Under dagens pauser fick vi nog lös "råskvädri" och vid dagens slut låg jag med en annan böjd över varsin trälåda torkandes hysteriska skrattårar. Just detta med att skratta tar jag som en självklarhet i detta smågalna gäng, och blev att fundera när en bekant till mej sa att hon försöker få till ett skratt varje dag, om så med hjälp av roliga youtube klipp. Så olika kan det vara.
Och nu tar vi fredagskväll här i huset. Jag med min bok som kom på posten här om dagen. He´de Frieds bok Skärvor av ett liv där hon skriver om hur hon som judisk fånge överlevde koncentrationlägren. I samma bokpaket fanns också Helgas dagbok som skildrar samma livsöde.
Så har jag gjort mitt fredagsgodis i form av raw bollar. Supergott och ett hälsosammare alternativ.
Dessa innehåller morot, dadlar, havregryn, kokosolja, en skvätt citron och kardemumma.
Mums på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar