Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 7 februari 2017

Kall februari tisdag


Vaknade till en kall morgon.
En fördel med att vara hemma en sån dag är självfallet att få ha in Zeb så mycket som han själv önskar. Visst tycker han också om köld och står ibland vid ytterdörren och vill ut och kan ligga ute enkelt i ett par tre timmar ungefär. Men han är mera innehund trots sin päls.
Så fick jag göra upp brasa i spisen och det är ju så rogivande att sitta med sitt morgonkaffe och stirra in i lågorna.
På eftermiddagen blev det mänskligare temperaturmässigt så då for vi på en kort promenad Zeb och jag. Solen sken och man kan faktiskt känna hur den redan värmer.Jag är så konstigt trött i ryggen nu så efter en tur är det nästan bäst att ligga ner en stund så musklerna får slappna av.
Från arbetshälsovården hämtade jag remissen för fysioterapi eftersom jag ska börja morgondagen med ett fyss besök. Det ska bli skönt att få sej knådad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar