Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 6 februari 2017

Dålig start på veckan


Efter ett mycket trevligt veckoslut med Tammerforsresa på lördag och firandet av svärfars 70 års dag i går med mat och tårta på Uffes i Purmo, blev starten på nya veckan mindre rolig.
Jag har ju mina konstiga krämpor som vi nu, läkare och jag försökt komma nån vart med, med uteslutningsmetoden. Magkatarr och astma lägger vi nu på hyllan och koncentrerar oss på ryggen i stället. Jag hade riktigt ordentliga besvär i natt som höll mej vaken, svårt med andningen och nu känner jag hur sjuk och låst jag är mellan skulderbladen. Redan om jag lägger mej ner och har en huva på hupparin så gör det ont. Så nu är det att ta det lite lugnare några dagar och på onsdag så får jag fysikalisk hjälp. Där ligger mitt hopp nu.
I dag kunde jag åtminstone glädjas över solen och att jag hade möjlighet att ta en liten promenad med Zeb och på samma gång tanka lite D vitamin.
I går kväll skissade jag hastigt till en bild som jag sedan färglade med akvarell och det gav mersmak för akvarellen. Kanske just för att senaste akrylbörjan sket sej så totalt att jag tappat gnistan för stunden. Tur att man har flera valmöjligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar