Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 21 februari 2017

Första dosetten


I dag har Zeb blivit med dosett.
Tre piller på morgon och två på kvällen kan ibland ge huvudbry åt förvirrade matte och husse och det är inte bara en gång vi stått och kliat oss i skallen och inte minns om han har fått eller inte. Och att fråga Zeb själv hjälper inte för enligt honom går det bra att ta ett piller titt som tätt för det kommer alltid i paketform inlindat i lördagskorv. Men nu ska det bli lättare att hålla reda på doseringarna.
Själv har jag besökt optiker och fått en tid till ögonläkare eftersom trycket i ögonen varierar onödigt mycket. Är det inte ett så är det annat.
Så blev det lite födelsedagskaffe på kvällskvisten och jag har knappt hunnit vara hemma i dag. Men jag får eventuellt ta igen det i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar