Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 17 februari 2017

Frusen


Så skönt med fredag kväll.
Småfrusen redan på arbetet och har en konstig känsla i kroppen. Hoppas nu bara det inte är nåt skumt på gång. I arbetet florerar flunsa, öroninflammation och spysjuka så man vet aldrig vad man drar på sej.
Men nej inte kan vi börja med sånt nu när helgen kommer emot. Eftersom jag inte fått köpt hem några tulpaner gjorde jag en till mej själv i akvarellisk fransk form, krusig och fin.
Nu ska här tändas upp ljus i väntan på middag. Tvättmaskin och diskmaskin som bakgrundsmusik. Pizza uppvärmd i ugn och en stop mörkt öl. Lyxigt så det förslår. Då de rika skulle veta hur de fattiga mår som det så vackert heter i ordspråket.
Allt gott kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar