Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 23 februari 2017

Strandlejon


Förlåt förlåt förlåt, det kommer bara skräp på mina papper nu.
Men eftersom jag bedömde att väglaget var rätt dåligt i kväll och jag fegade ur med att sätta mej bakom ratten till skolan där vi hade modellteckning så gjorde jag en hemmaversion.
Ja detta är inte gubben utan en annan gubbe som dök upp i min skalle från ingenstans och på fem röda rappa satt han fastklistrad på mitt akvarellpapper. En glad liten jäkel till strandlejon.
Alltså faktiskt, jag funderar verkligen en och två gånger före jag sätter mej i bilen då väglaget är så dåligt som det varit i dag. Det har varit så många olyckor denna vinter och tidigare vintrar som naglat sej fast och då jag bedömer att det verkligen inte är livsnödvändigt att jag tar mej till nåt ställe så stannar jag hellre hemma. Skolan springer inte ifrån mej utan står hoppeligen stadigt kvar. Nästa vecka är det sportlov från skolan så då behöver jag inte alls fundera på att åka iväg.
Så har vi ännu en fredag framför oss och nog måste man ju säga att veckorna rusar nu. Jag har beställt biljetter åt oss till Purmos revykavalkad i morgon kväll så hoppeligen får vi dra lite extra på smilbanden den dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar