Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 28 juni 2017

Allt och lite till


Mina nätter är lite si som så, sover som en kratta just nu.
Sen jag legat vaken över en timme mot morgontimman steg jag upp före fem och for på morgonlänk med Zeb. Han är som scouterna, alltid redo när han ser kopplet. Vi tog en halvtimmas länk och det var det bästa jag kunde göra just då. Men jag blev ju såklart skittrött i arbetet sen.
Michael Nyqvists förlorade kamp mot cancern kom också som en kalldusch de tidiga morgontimmarna. En helt suverän skådespelare som skulle haft så mycket att ge ännu. Vet inte vad som händer i kändisvärlden just nu men de verkar falla en efter en i alltför unga år.
Pojkarna kom hem på lite fiskafänge i kväll och det har laddats ner poddar åt en oteknisk mamma, bakats småbröd och klippts gräs, allt i huller om buller. Men ett rätt så gemytligt kaos.
Det är det som är skillnad på kaos och kaos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar