Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 1 juni 2017

Juni


Juni månad, när allting händer.
- Bröllopsdag
- Reser till Österrike
- Har en gubbe som blir 50 år     FEMTI ÅR!!!???
- Ögonen ska laserbehandlas
- Får sommarlov från skolan


Juni har i alla fall börjat med fem plusgrader och nordlig vind. Ser man positivt på det kan man ju konstatera att det bara kan bli bättre.


Kom hem till ett svinkallt hus och fann rätt snabbt att det var mycket varmare i växthuset. Satte upp fiberduk (som är mycket användbar) som både lullull, solskydd och insynsskydd. Fotograferade och tog en kaffe på det.


Tomaterna tar sej.


Och vinrankan har äntligen satt lite fart.
Känner att jag är smått på hugget nu och ska bestämt ge mej ut och plantera lite perenner. Tycker det ser ut som blåsten avtagit något så jag prövar först med att lämna bort långkalsongerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar