Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 3 juni 2017

Att släppa fram kreativiteten


Det är inget att hymla med.
Många sommarplagg är onödigt små i år som har varit undansatta i vinter. Men det är i grund och botten en världslig sak. Tunikan på bild var för liten redan när jag kom hem med den för ett par år sedan. Köpte på Indiska i Vasa och det var inte läge att åka tillbaka och byta, så den blev kvar i garderoben.
Det har i alla fall stört mej eftersom jag gillar både mönstret och färgen. I dag gjorde jag slag i saken och klippte sönder ett ben av ett par leggings, klippte upp båda sidorna i tunikan och sydde i kilar. Man får ju inte vara dum heller. På detta sätt fick jag ett nytt plagg att använda i sommar. Ett plagg jag kommer att stortrivas i.


Med leggingskilar kommer den att åka i kappsäcken till Salzburg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar