Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 22 juni 2017

En bättre dag


Vissa dagar gillar man bättre än andra.
Kände mej full av energi i morse när jag stegade in på arbetet, kanske för att jag visste det var veckans sista arbetsdag. Så fick vi sluta tidigare, byta om och gå upp i kafeterian för att dricka det traditionella midsommarkaffet och äta smörgåstårta. Chefen informerade siffror och så fick vi veta om nåt roligt till hösten, men det tar vi sen.
Så blev gubben uppvaktad med anledning av födelsedagen och han blev min midsommarpojke på ett huj. Nu pryder hemmet av fina blomster i helgen.
Och känslan när man kommer hem och inser att tre dagar ligger framför med inga måsten. Det är som att släppa luften ur en ballong. Man blir alldeles slattrig.
Snart kryper jag upp i soffan och njuter en timme Ernst tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar