Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 2 juni 2017

Jag tar tillbaka


Så är det. Jag får ta tillbaka det jag skrev i går att det bara kan bli bättre gällande vädret.
Det kunde bli värre och blev också värre. Med en temperatur som just och just orkade över nollstrecket i morse och en vind som har gjort att alla träd tycks ha lämnat lite lutande nu när det lugnat till kvällen. Snöblandat var det också i form av nederbörd eftersom det lämnade vita "pripplor" i Zebs svarta päls när vi lämnade stackarn i morse.
Men nu kan det väl ändå bara bli bättre och jag tror faktiskt det utlovats det också. Jag har bara häckat här inne sen vi kom hem i dag förutom att jag haft hand om eldningen för att få nån värme i huset. Just schasade jag ut gubben med hunden på en lite runda. Tyckte han kunde ta hand om den delen i kväll.
Vi har bröllopsdag i dag, firar Balsabröllop, dvs. 27 år. Balsa är ett trädslag som växer i Västindien, Central och Sydamerika. Virket är mjukt och väger lite, lite som jag då faktiskt. Hmm...
Hursomhelst, skönt med helg och ledighet. Och inget, absolut inget inplanerat. Inte en examen så långt ögat kan nå, inget handlas, inget städas...Nåja, ett eller två dammkorn finns väl att torka upp för den som ids och orkar. I morgon är en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar