Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 30 maj 2017

Solkräm och glass i handen


Köpte solkräm i går vid apoteket.
Kändes lite skrattretande med några plusgrader men jag har ju lyckats bränna mej lite redan i vår så bäst att ställa sej. Vilket visade sej vara ett smart drag eftersom solen var varm och inbjudande på terrassen när vi kom hem. Klänning och solkräm på, i solstolen med en glass i handen. Alltså nog är det så skönt med värme och att få känna solens strålar på huden. Nu är jag långt ifrån nån soldyrkare och håller mej mest i skuggan sommaren igenom men just nu är jag riktigt svältfödd på värme.


Naturligtvis blev det en powernap och jag kände kreativiteten åter flöda i mina ådror.


Pimpade lite smått för ro skull. Och jo, terrassen borde oljas, nån gång, nån dag.


Plattorna på utsidan av växthuset har kommit på plats tack vare gubben.
Just nu ser det inte så roligt ut när det grävts i gräsmattan, men bara växtligheten tar fart göms snart både jord och stenar.


Ser lite tomt och torftigt ut ännu runt själva växthuset men hos oss har inget gått i snabb takt. Tids nog, eller om nåt år kanske det är klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar