Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 25 maj 2017

Arbetsdag


Vi har arbetat fast det varit Kristi himmelsfärdsdag. Regeringen har så bestämt och på detta sätt ska landet på fötter igen. Vilken tur att man kan hjälpa till...öh?
Nåväl, jag tyckte det var roligt att vara tillbaka även om axeln kanske inte var av samma åsikt. Men det gick och det var huvudsaken.
Följde med Koivistos begravning via radion och har i kväll tittat på arenan. Det är en viktig person för vårt land som gått ur tiden. Minns när han blev president och alla hushåll fick ett vykort med bild av honom i sina postlådor. Gamla tanter som stickade sockor åt honom och skickade paket.
Hade tänkt teckna av honom och gjorde ett halvynkligt försök, men jag är alldeles för trött i kväll. Får göra ett nytt försök när både ork och tid finns.
John Blund kommer att infinna sej mycket tidigt i kväll har jag på känn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar