Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 5 maj 2017

Som en ko


I själ och hjärta känner jag mej som jag tror att en ko på ett kosläpp om våren känner sej. Frisläppt och jublande. Kroppsligen är det väl mera som en ko som stått i sitt bås hela vintern. Höfterna ömmar, knäna knakar och det känns allmänt "knöklot".
Det har varit en slitsam dag med arbetet först och så hem till nästa skift som har bestått av att bära ut golvet ur uterummet. Men nu är det gjort och jag tänkte att vi passade väldigt bra tillsammans Zeb och jag när vi tog en stillsam skogspromenad på kvällskvisten.  Båda med ömmande bakben.
Jag är ikväll ratad för fotbollens skull och får vara herre på täppan. Det betyder att ingen tv är på utan jag njuter av tystnaden och hör bara klockornas tickande. Har ju tillbringat större delen av kvällen på utsidan där det varit snudd på sommarfeelis. Terrassen var så het att det brände under fötterna som också fick njuta av värmen. Men i morgon lär det svänga. Jag har sparat allt innearbete tills dess och försökt ta tillvara grannvädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar