Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 13 maj 2017

Hep Stars


Vilken fin kväll det blev!
Gruppen var försenad eftersom det var tekniska problem med flyget och konserten kom igång först mot åtta tiden.


En ödmjuk Svenne med glimten i ögat. Han berättade mycket om sitt liv, hur han kom med i olika band och blev vikarien i Hep Stars, i dag är det bara vikarien som finns kvar av originalmedlemmarna. Sjukhusvistelserna i bästa ungdomstiden och sju månader i gipsvagga, gipsad från axlarna ner till knäna.


Vi fick höra de flesta av deras hitlåtar, tror jag, jag var ju inte med på den tiden. Men däremot kände jag igen de flesta och kunde jag inte orden så kunde jag i alla fall nynna med i melodierna.
Malaika, Speedy Gonzales, Sunny Girl, Mot okänt land, Sagan om lilla Sofi, Wedding, Cadillac, I natt jag drömde. Några av de låtar vi fick höra och sjunga med i.



De fick en publik som tog emot dem med värme. Applåderna rungade och det var stående ovationer.
Tyvärr fick vi inte träffa dem efteråt eftersom hela kvällen drog ut på tiden och man nästan såg att Svenne blev trött mot slutet. Men de lovade komma tillbaka om ett år.


Mamma, syster och jag tyckte också att vi hade fått ut allt av kvällen och behövde ingen mat i den sena timman. Bättre var att åka hem och smälta upplevelsen. En fredagsunderhållning av det bättre slaget och kvalitetstid med mina fina.

2 kommentarer:

  1. Ja vilken toppenkväll med både min stora idol å mina super fina flickor ! Mera sådant !

    SvaraRadera