Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 15 maj 2017

Ny vecka


Jag avrundade morsdagskvällen med blocket i famnen och pennan i handen.
Bara det att få rita till något enkelt är så avstressande och bra före läggdags. Önskar att jag alla kvällar skulle ha tid och ork för det.
Ny vecka är inledd. Lika kallt och lika långt borta känns våren. Har räfsat lite här och där på gräsmattan och det finns inte en chans att det skulle gå utan långkalsonger och mössa. Under allt gammalt löv finns det liv och grönska. Maskrosor och brännässlor, jojo, man får vara glad åt det lilla.
Vinrankan har fått inleda säsongen och är nu flyttad ut till växthuset. Den behövde både mera ljus och värme än den hade i förrådet. Men fiberduken är nog på till natten.
Så, små små steg och med en gnutta hopp tar jag an trädgårdssäsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar