Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 11 maj 2017

Mycket på gång


Snart är det morsdag och jag kom på att det är så mycket på gång nu så ska jag hinna besöka farmor före söndag så ska det bli nu. Så i går kväll satt jag hos henne  och vi funderade förstås på vädret och när värmen ska komma. Hon var så frusen i går och önskade inget hellre än lite vårvärme. Vem längtar nu inte.
I kväll gick vårens sista croqui av stapeln och jag vill påstå att det var vårens bästa. Bra lärare och bra modell. Vi fick pröva på något nytt genom att mörka hela pappret med kol och sen ta fram ljuset på modellen. Smutsigt och skitigt men väl så intressant. Man behöver åtminstone inte rådda till det här hemma med kol över hela golvet.
Nästa helg är det skolhelg och sista skolhelgen för denna termin går helgen före midsommar. Efter det tar vi sommarlov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar