Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 20 maj 2017

Blommor och konst


Ett par timmar fick vi av oss hos Sunds mamma och jag i går.
Först gick vi igenom allt fint som var framsatt i både blommor och prylar. Sen tog vi kaffepaus i deras cafe´ för att smälta intrycken. Lite sommarblommor kunde vi inte hållas oss i från och nu får de stå i växthuset tills vidare.
I skolan fick vi en intressant uppgift. Att göra en parafras av ett känt konstverk, där fick man lite att tänka till över. Vi skulle stå vid staffli och måla stort men jag fick ta ett bord där jag kan stödja armen ordentligt.
Nu ska jag ställa mej med mat för en hel skoldag och brygga en panna kaffe att ta med. Utan kaffe en skoldag går inte för sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar