Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 23 maj 2017

De gamlas dag


Det blev en de gamlas dag utan att det var inplanerat.
Var uttråkad redan från morgon och tog mej en cykeltur utan egentligt mål. Men så fick jag ide´n att svänga in till gammelmoster och se hur hon har det. Där blev jag en god stund och erbjöd mej att ta henne ut på en promenad i det fina vädret. Så vi tog en tur i all sköns ro och hamnade hos hennes dotter där vi satt en stund före vi travade tillbaka. Hon var väldigt nöjd efteråt och tyckte jag gjort dagens goda gärning. Nöjet var ändå helt på min sida, kan jag göra nåt för en gammal människa så känns det väldigt bra.
I kväll hoppade jag på cykeln igen och for på besök till farmor. Där lyssnade vi på aftonandakten tillsammans och efteråt rev jag fram dammsugaren och for ett varv genom lägenheten. Morsdagsrosorna har skräpat en hel del när hon bär dem ut och in.
Hon hade så varmt och önskade sej svalka genom en sval dusch. Så jag hjälpte henne i duschen och tvättade henne så hon fick ställa sej för natten efteråt. I samma veva tvättade jag upp ett par långbyxor åt henne. Hon tyckte minsann jag kunde ta anställning och vi skrattade gott. Hon tyckte det skulle vara så skönt att krypa till sängs nytvättad.
Så fast jag var småled åt dagen när jag vaknade så går jag till sängs nöjd i kväll. Att hjälpa och tillbringa tid med mina gamla är mej ett sant nöje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar