Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 29 maj 2017

Grönt är skönt


Det blev en superljuvlig kväll till slut.
Åtminstone terrassen i söderläge är ett riktigt hyfsat soldäck. Vem skulle ha trott det i morse när vi vaknade till ett par plusgrader och kylan trängde in i märg och ben. Tyvärr lär det ska vara bästa dagen den här veckan. Men vi får leva på hoppet.
Härligt med allt det gröna är det åtminstone och riktigt fint blir det i solljus. Plockade ihop en skottkärra med ogräs när jag kom hem i dag. Det frodas i ännu snabbare takt än resten av grönskan.
Sen har jag i princip bara varit, efter en natt med dålig sömn. Vi låg båda vakna i natt och hörde på blåsten. Att vi var så pigga berodde troligtvis på att vi var på guldbröllopskaffe hos svärföräldrarna i går kväll, och doppade både sött och gott. Helt enkelt smällar man får ta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar