Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 22 maj 2017

Ny vecka


Missmodet var stort i morse när jag inte anade nån förbättring i axeln. Snarare åt andra hållet om man jämför med för ett par dagar sen.
Känslan av att vara så värdelös kommer allt som oftast och så tänker jag på hur arbetskamraterna jobbar på medan jag själv inte vet om jag ska stiga upp ur sängen heller.
Men jag tog mej upp och tog Zeb på en kort morgonpromenad. Han behöver inte många hundra meter längre men han var så knöcklig i sina bakben att han behövde få sej uppmjukad.
Kom i håg den där äggemulsionen som fanns i kylskåpet och som borde användas inom de närmsta dagarna. Jag skulle ju pröva hur tekniken fungerar på duk här hemma så det var bara att skrida till verket. Blandade en massa pigment, skissade på mina små dukar som bara lämnat i skåpet men som nu kom till användning. Tänkte bara göra en målning men eftersom färg fanns så gjorde jag två. Mitt i bästa sommarvärmen satt jag inne och målade. Men det var så terapeutiskt och rogivande.


Så skönt har det varit på terrassen i dag. Till och med så man fick börja klä av sej i hettan. Kvällen bjuder ännu på värme men lite blåst har kommit till.
Gubben har ivrat med motorsågen och kvistar från pilträden har åkt, dessutom gav jag lov att ta ner körsbärsträdet. Det var dött redan i fjol men jag hade inte hjärta att ta bort det då ännu. Nu blir det att köpa ett nytt och försöka få bättre lycka med det.


Och om jag inte kan ta mej för annat så läser jag. Håller på med fjärde och sista boken i serien om utvandrarna av Moberg. Sista brevet till Sverige. Det kommer att lämna en tomhet efter människorna jag läst om nu en lång tid. Vill man läsa nån riktig klassiker så rekommenderar jag dessa böcker varmt, men då ska man inte ha nån brådska och kanske göra som jag och ta tag i nån annan bok mellan varven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar