Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 6 januari 2013

Att leva fullt ut


Här strular tekniken och jag som inte är lagd åt det hållet fattar noll.
Men vi försöker på nytt.
Gårdagen var en superdag och jag njöt för fulla muggar. Det är dagar med sol och ordentliga minusgrader jag lever fullt ut.
Ute och njöt av vädret tillsammans med min trogna fyrbenta. Stod och gjorde "ramar" med händerna i naturen och fick fina bilder för ögonblicket. Kameran var ju inte med.
Hemma rörde jag ihop mandelbröd. Det är sånt som jag tror är bra när man förätit sej på julskinkan,gröna kulor och dylikt.
Julen städades också ut. Stjärnorna och ljusstaken i fönstren finns ännu men allt annat småplock är borta tills nästa gång.
Min nya vinterjacka var på sin jungfruresa till Purmo på kvällen. Vi hälsade på syster med familj. En mycket trevlig avslutning på en mycket trevlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar