Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 24 januari 2013

Det ska va gött å leva


Hej och hå, torsdag redan!
Dagarna tycks bara flyga i väg och gott så. Att vi också har längre ljust om dagarna gör att allt känns mycket bättre.
Känner mej på stålande humör i kväll även om vissa orosmoln svävar över med jämna mellanrum.
Tror det goda humöret har med frisk luft och skidåkning att göra. Bråttom bråttom hem efter arbetet för att snöra på sej skidskorna och ut i spåret. Kan konstatera att jag just nu är bättre på att skida än att simma (knäna igen) och då ska man göra det som man helt enkelt kan bättre.
Och roligt är det. Fattar inte att jag höll upp hela förra vintern då jag ännu var "frisk" och vigulant. Staplar så omkring i spåret och får t.o.m hästar att stanna. Om det är av förskräckelse eller ren beundran kan jag dock inte svara på. Men stannar opp det gör de.
Mitt muntra jag fick mej att slänga ihop en kaka i kväll och nu finns det nån som väntar på att glasyren ska fixas till.
Sen blir det soffläge för att titta på ett bandat program av Mia på Grötö. Hon är bara för bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar