Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 10 januari 2013

In med lite ljus


I kväll har det sista av julen åkt i skåp och lådor.
Skönt, riktigt skönt tycker jag som brinner för att ställa till och pynta för julen.
Men nu vill jag ha in friskt och fräscht och lite vårglöd har hamnat i köksfönstret. Det är ju så här vi drivs framåt hela tiden, alltid nåt nytt runt hörnet. Nya tider. Så går det år efter år och vi tröttnar aldrig.
Men jag har inte bråttom mot våren utan njuter av de vinterdagar vi ännu har. Jag har ju ännu inte försökt stå på skidorna t.ex.
I dag tog jag steget fullt ut och beställde läkartid för mitt oopererade knä. Har så länge tänkt men den förra operationen sitter så i huvudet ännu att jag fegat ur varje gång jag tänkt ringa. Men jag har lovat vara rädd om mej själv i år och att slita på ett knä som inte känns friskt blir jag verkligen inte bättre av.
Skulle det nu bli så att linan ska löpas ut med operation och allt kommer det hur som helst att räcka länge än. Men en läkartid har jag nu till att börja med.
Den där kvinnfolksträffen i går får 10+ av mej. Oj oj så roligt vi hade och mina skrattmuskler fick sej en ordentlig omgång. Vi var alla rörande överrens om att de borde ske oftare våra träffar.
Lägenheten vi var i har jag bott i för si så där 30 (herregud!)år sen och många minnen kom till ytan. Det var fasligt roliga och trevliga grannar vi hade där.
Såna som jag spelade gitarr med, odlade morötter och vallmon tillsammans med, såna som bjöd på godis och lånade ut sina rullskridskor, servade cyklarna och annars var allmänt trevliga. Också en argsint gumma som inte tålde oss livliga barn men alltid ångrade sej och bjöd på jordgubbar. Där jag som nyinflyttad till byn fick många kompisar.
Ja det var massor av minnen som kom till ytan. Bra minnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar