Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 16 januari 2013

Läsa gamla brev


I kväll har jag varit hem till mamma.
Så bra att hon har dagsarbete nu förtiden så vet man när hon är anträffbar.
Vi gick igenom gamla brev och kort och det var en hel del man fick skratta åt.
Jag och min syster hade fått brev av morbror när han var i arme´n. Han låg på sjukhus och tiden gick långsamt. Han hade "dryft" efter sin fästmö och saknade oss andra och tyckte väl allmänt synd om sej själv. Men skrev han, ni flickor har ju era bekymmer också, haha.
Det var på den tiden när brev och kortskrivning var vanliga från arme´n och inga mobiltelefoner fanns.
Så hade jag skrivit brev åt mamma som jag skickat med syster från fammo och faffas. Tydligen skulle jag stanna hos dem när syster åkte hem. Skrev att jag nog skulle ta min medicin och skulle få vara med fammo på Rani Plast följande dag en stund. Resten av dagen skulle jag tillbringa med faffa.
Slutade brevet med PS Ring snart! Tydligen hade jag lite hemlängtan ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar