Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 18 januari 2013

En syn som värmer


Eftersom jag har fotograferingstorka i dagarna söker jag gamla bilder.
Området runt fornstugan är tagen i januari för 3 år sen. Fick höra att små stadspojkar för en tid sedan körde förbi stället och undrade om folk hade bott i sådana grå lådor.
Att det blev fredag är inte alls så illa.
När vi svängde in på gården värmde synen av sönernas bilar som stod parkerade bredvid varandra. De var hemma före oss och lite gemensamtid väntade. Så roligt att få höra en massa nytt av träkarlen som varit borta hela veckan. Mycket prat om möbler och snickerier blir det :) Det går på det sista med skolan och en fin tid är snart till ända. Vill att han ska göra precis det han själv nu vill göra och är glad att han tar tillfället i akt och gör möbler till sej själv, möbler han själv gillar.
Storebror är glad att han fått flytta ställe på sitt arbete tack vare en super arbetskamrat han har och får på så sätt bättre möjlighet för kvällsstudierna. Skönt när allt vänder till det bättre.
Annars är det öppet hus vid Optima Hagagränd i morgon mellan klockan 9 och 14 (tror jag) om någon är intresserad att gå och titta hur de arbetar vid skolan. Senare i vår blir det utställning på färdiga alster av eleverna.
Har en ny favorit när det gäller låtar. Mumford and sons Lover of the light Varsågoda.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bild! Jag ska meddela småpojkarnas mamma att de ska gå in på Din sida och titta så får vi se om de känner igen stället som för dem verkade så intressant och fängslande. Var säker på att då våren/sommaren kommer tar vi småpojkarna med (kanske föräldrarna också) och kommer på utfärd till Fornstugan. (Kanske kan det vankas eftermidagskaffe också någonstans i närregionen).
    Sköt om er och njut av vintersolen! Kram från oss i Skata

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte på småpojkarna när jag hittade bilden :)
      Kaffe är en självklarhet om ni bara meddelar först.Hälsa alla!
      Kram från Dzässa...

      Radera