Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 20 juli 2013

Att känna det är semester


Har idag varit närmast en semesterfeeling jag kommit den här veckan.
Förutom att sova halvt ihjäl sej varje morgon kunde jag i morse sitta ute och läsa tidningen. Det är nåt jag alltid brukar göra på semestern men hittills har det varit näst intill omöjligt. Så har jag legat i gungan och läst över Dan Browns senaste bok som verkligen inte var någon höjdare.
Har beställt en bok med Claus Dalby: Hemmelige have (tror jag den hette, är inte så bra på danska ännu) med underbara trädgårdar. Har snabbläddrat i den på nätet och kunde konstatera att den blir årets bästa bokköp.


Gubben är troligtvis den som varit mest aktiv hos oss idag.
Fick inspiration i går av att göra ett lite mer avancerat vinbärsstöd och startade upp träsvarven.
Slutresultatet blev riktigt snyggt och visst finns det en liten Ernst i honom fast han blånekar och vägrar se hans tv program.


Tycker han är värd att komma med på en bild min fina gubbe där han sitter och tar igen sej.
Nu packar vi varsin väska och i morgon beger vi oss på äventyr. Ska försöka uppdatera så häng med!

5 kommentarer:

  1. Trevlig resa! Se upp med kransa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag menade krankka ...

      Radera
    2. Tack! Hoppas de äter nån annan än mej... ;)

      Radera
  2. Det är inte så lätt för män att kolla Ernst, han kan ju allt den snubben:) Men det där vinbärsstödet blev riktigt fint!! Hoppas ni har en bra resa:)

    SvaraRadera