Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 30 juli 2013

Jul i juli


Hur roligt är det inte när det plötsligt känns som jul i juli.
Morgonen var grå och regnig och det mesta kändes trögt. Plötsligt hörs sms signalen och jag hoppas på ett roligt sms och inte nåt från typ KappAhl eller Oriflame, de är de tråkigaste man kan få. Men nej det här var från Posti! Jag hade ett bokpaket att hämta som kom mycket fortare än jag räknat med.


Hemmelige haver av Claus Dalby och jag kommer att bli en mästare på danska!
Han har gett ut flera böcker och en ny är på gång. Det här är min första men absolut inte den sista.
En karl lika inspirerande som Ernst och med tv program och blogg att följa.


Så jag har suttit uppkrypen i soffhörnet och dregglat över sida efter sida. Dessutom grävde jag fram 14 kilos makapären och sydde kuddar och bordsduk som ska pryda det annars fula trädgårdsmöblemanget bara det blir sol igen. Där har Ernst med ett finger i spelet, han inspirerade nämligen med det vackra marimekkotyget han använde.
Och äntligen har vi den slutliga ritningen av växthuset.Det er dejligt!

2 kommentarer:

  1. Ser ut som en väldigt "Jagbok" detdär...hur har jag missat den? :) Bra med upplysande bloggar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å så har han gjort många fler... :)

      Radera