Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 3 juli 2013

Små förberedelser


Ibland behövs inte mer än ett par gamla dörrar som flagar för att man ska känna glädje.
Har varit på jakt efter pardörrar av något slag till växthuset. Hittade ett par på nätet och dessa har vi hämtat i kväll. Tunga gedigna trädörrar som med skrapande spacklande målande och en hel del kärlek ska bli så fina. Vet redan nyansen de ska få men måste få tag i nån färgkarta för närmare upplysning. Men tills dess är det långt. Men jag ser det som så att min semester är räddad, kan ju inte bara rulla tummarna och spotta i taket heller.


Födelsedag hade jag i går.
Gubben som "låtsas" vara så emot bygget gav mej en rejäl lykta i present. Som skulle matcha ljuskronan i växthuset. Ibland är han bara för bra!

3 kommentarer:

  1. Oj va spännande o intressant detdär låter...ja inbillar mig att färgen blir nån grå...kanske grågrön (ernstinspirerad??=D)...och oj va lika gamla vi är!! Grattis till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi kan väl säga att du gissar lite åt rätt håll :)...

      Radera
  2. Interesting...:-)

    SvaraRadera