Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 13 juli 2013

Livet är verkligen en fest


Förstår ni känslan när jag cyklade hem från arbetet igår? Med en varm vind, en sol som sken och fyra långa härliga lediga veckor framför. Knappt att jag fattade det själv och svängde in till butiken för att ta hem lite jordgubbar, för att ytterligare förstärka det underbara.
Färgade håret, åt en supergod nötbit med grillade grönsaker och trampade igen en gång till byn. Essedagarna och vattenfestival pågår som bäst och igår var flytetygstävlingen, kanotrace och motorparad på programmet.
Trampade hem igen för att omvandla mej till karl av nåt slag, lite Turhapuro eller ditåt. Vi är tre galna kärringar, nära besläktade med varandra som uppvaktade två firande 50 åringar med ljuv sång och munspel i den ljumma sommarkvällen. Ni kan tro att vi hade roligt.
I dag blev det då stor fest hos 50 åringarna och där var hela tjocka släkten och lika mycket till. Lyfter på hatten åt de som orkar ställa till storkalas.
Hem igen och på med arbetskläderna. Nu var det pardörrarnas tur att få sej en omgång med skrapan. Höll på tills snoret rann av dammet och de första blåsorna uppstod på fingrarna.
I kväll blir det grillfest vid Essegården och i morgon blir det att fira 3 gånger gubbens syskonbarn. Håhå, livet är en fest...eller nåt.
Ja sen var det Pedersöres teater Ronja Rövardotter på kvällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar