Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 16 juli 2013

Bygga ark istället


Ja man frågar ju sej.
Skulle det vara nödvändigare att bygga sej en ark eller ett växthus i sommar. Vilket har man mera nytta av?
I dag har det regnat något fruktansvärt och här var temperaturen ner till 9,8 grader, i juli! Lite bättre var det på förmiddagen så då passade vi på att rensa ur garaget som höll på att bli så full med skit att snart har bilen fått börja stå på utsidan. Tack och lov är skräpet bortförd nu. Solen t.o.m visade sej och jag planterade lite sommarblommor som jag hämtat från Petterssons trädgård som nu slumpar bort de sista. Hittade förstås lite koppar, byttor och en träkärra som jag helt glömt bort att jag hade i min ägo men nu har de också fått planteringar i sej.
Gav mej just ut i hällregnet för att rädda mina tomat och paprikaplantor från en säker drunkningsdöd. Har så fina tomatklasar nu och stora paprikor så jag hoppas på sol och värme så att de hinner bli färdiga innan hösten.
Vad gör man då när det är semestertider och vädret är som det är? Jo jag läser, i sängen, i soffan, hälsar på farmor som är lika sur över vädret som alla andra och i kväll har jag tittat på Les Miserables som var fantastisk. Jag har en förkärlek till mäktiga musikaler, det är bara så. Hoppas att en dag kunna se nån "live".
Inga plaskvåta bilder från utsidan i dag utan det blir en bild av en begonia som står i mitt köksfönster. Lite roligt att den är tvåfärgad.

2 kommentarer:

  1. Verkligen fint semesterväder,men man kan ju se det från den ljusa sidan och konstatera att man får ju annat gjort som att rensa ur,t.om baka är mysigt och tända en brasa:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst, att sitta uppkrupen i soffan med yllesockor och tända ljus funkar också i juli! :)

      Radera