Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 25 juli 2013

Europeiska mattorget


Mattorget i staden lockade mej i dag.
Har bara hört om det förut och speciellt det dignande olivbordet. Jag blev inte besviken kan jag säga. Massor av oliver i alla de kryddor och blandningar och jag lät mej väl provsmaka. Fastnade dock för oliver i vitlöksmarinad. Köpte också baguetter och en fårost. Italiensk glass kunde jag inte motstå och oh my så läskande den var i sommarhettan.


Min kvällsmat blev alltså ganska självklar. Den italienska korven köpte jag dock på prisma. Hade lite svårt för korvarna som låg i det gassande solskenet på marknaden.
Upplysningsvis kan det tilläggas att jag ännu flera timmar efteråt rapar vitlöksoliver. Men det är så värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar