Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 12 mars 2017

En förmiddagssvacka


Var nån annan än jag uppe i natt?
Alltså vilken fullmåne! Hela huset var upplyst och jag måste bara beundra månen genom vardagsrumsfönstret. Det var fem före att jag inte klädde på mej och gick ut med Zeb. Man borde ju verkligen göra det såna nätter. Men i stället la jag mej igen och tog tag i Vilhelm Moberg och han var tydligen sömnpillret jag behövde.
Vaknade på morgon med en fruktansvärd huvudvärk som inte gett med sej helt under dagen. Efter att jag varit ute med hunden slängde jag mej över gymbollen för att töja upp ryggen och nacken, men det var dagens första misstag. Blev så otroligt illamående att jag fick lägga mej. Hade en riktig svacka under förmiddagen men det lugnade sej sakta men säkert. Har varit lite groggy hela dagen ändå.
Nu väntar jag på att det ska skymma lite så jag kan tända lampan i köket som jag skaffade i går. Den har en mjukt gult sken och ger en sån myskänsla. Tänk att vi under sjutton års tid aldrig fattat att vi behöver en lampa där. Endast julbelysning har använts i det fönstret och då finns det både uttag och väggbrytare. Och jag vet, aningen mycket sladd, men det ska nog gubben åtgärda. Om sjutton år eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar