Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 19 mars 2017

När det vänder


Nu är våren verkligen i antågande.
Snön smälter, det är takdropp, fåglarna är i full gång med att sjunga upp sej och svanarna flyger över hustaken. Och solen värmer alldeles underbart. Detta är en årstid jag inte skulle vilja vara utan.


Ganska tidigt i morse var vi ut på skaren Zeb och jag. Bästa tänkbara sättet att börja en dag på.
Kaffet har intagits på terrassen och jag har långa stunder nött husväggen med näsan mot solen. Man vill ju inte vara inne.


Det är en avslappnad känsla denna söndagseftermiddag när inget arbete väntar i morgon. De små ledigheterna är så väl behövda mellan varven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar