Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 27 mars 2017

Snuvan


Så kom den då snuvan, som ett paket på posten precis när jag kom hem från arbetet. Jag som tyckte jag höll på att bli som folk här mitt i dagen och tänkte att det här blev ju ändå ganska lindrigt. Nu bränner näsan och ögonen vattnas och jag nyser så väggarna bågnar.
Jag försökte plantera om nån blomma, sätta igång både diskmaskin och tvättmaskin, allt för att ignorera snuvan. Till och med förberedde en målarduk inför kvällen. Men jag får helt enkelt se mej besegrad för stunden.
Bjuder i kväll på en tecknad akvarell, en A4 som har varit ett beställningsprojekt. Mottagaren har fått den så nu kan också jag visa den, fast den redan varit klar en tid. Bilder med en gnutta humor är roliga att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar