Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 4 mars 2017

Min lördag


Oj så man kan njuta av en dag här hemma.
Jag har dammat, tvättat kläder och nåt fönster. Ordnat och fixat. Det är nog en fin känsla det att få bort dammtussarna och hårbollarna, trots att de snart är här igen.
Och bara det att man kan slå sej ner med en tidning när man vill och äta en apelsin då man vill, när det uppskattas vet man att man har en tung vecka bakom sej.
Zeb och jag har njutit av solen där ute och tillika den kalla vinden. Härligt sparkföre nu.


Jag fick en längtan till min symaskin som är som en liten bebis som jag vårdar ömt.
Har haft hemma ett tyg en längre tid som jag velat göra något med. Nu sydde jag en axelväska till mej med foder och allt. Fick till och med ett knäppe i den. Det var så roligt, trots att alla sömmar inte är spikraka och att jag efteråt tänkte flera gånger att jag borde gjort så här och så här. Nu är den i alla fall sydd och jag kommer absolut att använda den. Med jeansjackan är den ju riktigt snygg dessutom. Snart ska jag göra middag till oss och sen är det nog soffan som gäller denna lördagskväll. Jag är så nöjd med vad jag åstadkommit i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar