Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 25 mars 2017

Småsjuk


Småsjuk eller rättare sagt min hals är småsjuk, som ett öppet sår känns den som.
Men jag hade nästan på klart att det skulle komma efter Umeå resan, så ingen överraskning där inte.
Så jag har hämtat hem halspastiller Carmolisdroppar vitlök honung och ingefära och kurerar som bäst. Få se vad det blir av det.
Trots det har jag fått massor gjort i dag känns det som. Började med att rengöra ugnen och det gick så långt att jag tog till kniven på glasluckan när inget annat hjälpte. Ren blev den i alla fall och mycket fräschare än på länge. Och jag har städat. Skurat dammat och torkat. Tvättat kläder och vikt. Bakat mina nyttiga frukostbullar och faktiskt var jag ut med Zeb på en tur till skogen. Man kan ju inte vara inne en hel dag när vädret är så fint fast halsen är sjuk.


Som ni ser har Zeb kommit upp på väggen. Minns inte men kanske jag visat det redan men han tåls att visas igen i så fall. Ett av de skolverk jag gjort som jag är mest nöjd med. Och i vardagsrummet faller ljuset in och jag funderar ännu på vad som ska komma upp på väggen bakom soffan.
Så småningom ska jag tillreda kvällsmaten. I kväll bjuds det på klyftpotatis, kyckling och guacamole med massor av vitlök. Gubben kommer inte att bli så förtjust men som den sjukling jag är just nu så bestämmer jag. Det ska vara nåt som rensar rören helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar