Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 18 mars 2017

En lördag


När man får sova så länge man vill, ja då blir det till 07.00. Man tackar.
På dagsprogrammet stod: måla en vit ram svart. Kan ju inte vara så svårt tänkte jag och blandade till äggtempera och satte igång. Det visade sej att det inte fäste och jag fick putsa av allt igen och sökte efter hobbyfärg. Det verkade också si och så men det är att låta det torka i lugn och ro och sedan dra på ett lager till.
Under dagen har också en resa över potten till Umeå blivit bokad, jag som får ångest av allt vad båt heter. Hur hamnade jag i detta?
Har också hunnit dricka eftermiddagskaffe och tagit en promenad med farmor. På blixtvisit hos pojkarna och ut med hunden.
I kväll är vi bjudna till systers så det blir snart att ställa sej i ordning. På ett huj har en lördag gått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar