Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 6 mars 2017

Ny vecka


Jappjapp, ny vecka och nya möjligheter.
Jag har varit trött i kväll eftersom jag var vaken redan före fyra och snorig som bara den av mdf skriv dammet. Det är ganska mycket små partiklar i luften när man håller på med det och om det nu är så hälsosamt tvistar de lärda om.
Sen hade jag börjat skissa på den här teckningen sent i går kväll och jag visste ju att den låg halvfärdig där på vardagsrumsbordet och då fick jag inte tag i nån sömn före alarmet gick 05.00.
Men jag gjorde en rivstart där från morgon så hann jag teckna några minuter före vi skulle i väg och då kändes det så mycket bättre. Det behöver verkligen inte vara nåt märkvärdigt jag tecknar men när jag väl är inne i processen så är det så retfullt att inte kunna sitta med det tills man är klar. Tecknandet är ren och skär terapi för mej.
Rörde ihop några frukostbullar som jag såg receptet på häromdan. Världens enklaste och dessutom hälsosamma. Ska ta mej en smörgås med kvällsteet och smaka om det är nåt att hurra för. Blev det ok så kanske ni får receptet. Om inte så glömmer vi det hela. Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar