Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 31 mars 2017

Helg


Helg mina vänner!
Åh! Det har varit en fin dag på många sätt. Först och främst fredag, det gör ju liksom det mesta. Jag har varit i arbete och klarat det riktigt bra, förkylningen håller på att släppa sitt grepp. Att dessutom få sitta på pauserna med arbetskamraterna är ju bara så bra, alltid är det nån som reser och far så idag sa jag hej och välkommen tillbaka åt en och trevlig resa åt en annan.
Efter snö hela natten och förmiddan så kom då solen och det har varit så fint. Jag hämtade hem en fredagsbukett att pryda vardagsrumsbordet med som de senaste dagarna varit ockuperat av näsdukar, nässpray och halspastiller. Mycket finare så här.
Tog Zeb på en liten och försiktig runda och var klädd som snömannen vilket gjorde att jag svettades som en gris. Men det gäller att vara försiktig så här i början. Vi fick en fin upplevelse Zeb och jag när emot oss i utfallsdiket uttern kom gående i sakta mak och visste inte om oss. Bara ett par meter ifrån oss gick han förbi och först då upptäckte han oss och det blev fart under tassarna. I en vägtrumma var det öppet vatten och där dök han i med ett magplask. Jag har bara sett uttrar på långt håll förut och nu fick jag riktigt studera honom.
Helg på det då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar