Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 23 september 2017

Dagar som gått


Jag lämna visst där nånstans mellan de gröna kulorna.
Tiden vill inte alltid räcka till för att sätta mej ner och skriva ett inlägg. Men torsdag var jag på modellteckning i skolan och då startar jag strax efter klockan fem hemifrån och kommer hem närmare nio, då finns ingen ork kvar kan jag berätta.
I går var vädret på topp och gräsmattan som levt sitt eget liv alltför länge måste åtgärdas. Dit for den kvällen.
I dag började jag med att gå på en jordfästning. Om man vill eller inte kommer också sådana tillfällen, och jag hade inte hjärta att stanna hemma. Gunvor, som bodde "i ana ända" vid mormor och morfars och liksom alltid fanns där på ett hörn när jag sprang där i min uppväxt.
Senare blev det ett lass till ekorosk, och så har jag stått i köket hela eftermiddagen. Bakat lingonkaka, kokat äppelmos och gjort en stor kastrull med den där treveckors salladen jag tidigare skrivit om.
I bakgrunden har dvd:n Leonard Cohen live in Dublin snurrat. Han skulle ha fyllt 83 här om dagen om han inte gått vidare till en bättre värld. Så jag hyllar honom i dag och låter mej sjunka ner i nån sorts melankoli. Han slutar aldrig beröra. Aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar