Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 9 september 2017

Konsthistoria


Denna skolhelg kör vi Konsthistoria del 1.
I går satt vi på föreläsning hela kvällen och började vid grottmålningar och kom fram till renässansen. Därifrån börjar vi denna dag och betar oss framåt. Mycket intressant och det beror också på att vi har vår super rektor Annika i ämnet.
Vi fick en uppgift som vi ska påbörja under dagen och fortsätta med hemma tills vi har skolhelg 2 i ämnet. Vi fick dra oss varsit namn och så ska vi ta reda på fakta om denna konstnär och måla en tavla av nåt av dennes konst. Eller göra en egen version men behålla konstnärens teknik. Jag tände på alla cylindrar när jag googlade "min" konstnär. Lite kubism sitter väl aldrig fel.
Nu ska jag rusa iväg till studiekompisarna och samåka till skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar