Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 25 september 2017

Som måndagar mest


Det här är ingen måndag utöver det vanliga.
Lika trött och slut som alltid före man kommer igång efter en helg. Eftermiddagen gick i ett huj och jag blev allt förskräckt när jag tittade på klockan och insåg att om tolv minuter skulle jag ha kokat kaffe åt arbetarna. Nästan så jag kunde lagt huvudet i pant på att digitalklockan visade fel och senare började jag fundera var jag varit så länge eftermiddagen gått. Jag kunde inte ha sovit eftersom räknaren på min maskin visade helt normalt efter en arbetsdag. Inte för att jag klagar, mera sådana eftermiddagar tack. Men på slutet av dagen var jag riktigt trött och visste inte hur jag skulle orka sopa upp avfallet som spridit sej över golvet. Ja så går en vanlig måndag och det var så skönt att komma hem och inte ha nåt program alls denna kväll. Lite har jag akvarellat och fick frisk luft utefter vägen med Zeb. Kunde konstatera att kommer vi hem efter halv fyra på dagarna nu så har solen redan sjunkit bakom pilträden och knappt nån sol finns mera på terrassen. Men så är vi på gränsen till oktober också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar