Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 15 september 2017

Rituals




Lugn dag.
Har läst på boken Sekten som återuppstod av Mariette Lindstein, en riktigt spännande bok. Fick ett telefonsamtal av en fd arbetskamrat vilket verkligen gjorde min dag. Skrivit tre A4 sidor om konstnären Georges Braque och kubismen. Detta ska renskrivas ännu inför föredraget jag ska hålla.
Min axel har varit helt okej tills i kväll. Nu smärtar den och musklerna krampar på nåt konstigt sätt. Få se om jag får ta till nåt muskelavslappnande för att få sömn.
En dag som denna med regn och rusk kan det vara skönt att ta hand om sej lite extra.
När vi var till Umeå kom jag i kontakt med Rituals. Hittade en favorit som har sparsamt med doft och underbar mot huden. Känns lite lyxig också med de fina burkarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar